Nu vreau să fiu chiar răutăcios, dar trebuie. Umblă vorba printre bucureșteni cum că șpaga pentru a te angaja la STB SA sau Metrorex este de ordinul miilor de euro. Mai există o vorbă care spune că fără foc nu iese fum.
Cu toate astea tind să nu dau crezare celor care susțin că acest accident ar fi o consecință directă a presupusei corupții … Cât de idiot să fii tu, ca și manipulant, să nu știi că trebuie să schimbi un macaz pentru a nu o lua pe urma tramvaiului care a fost înaintea ta și să pui în pericol viețile a zeci de călători și chiar pe a ta?!
Astfel de accidente ar trebui atent anchetate și cauzele ar trebui eliminate. Trăim în secolul 21 iar tehnologia ne permite să o folosim pentru a reduce riscul ca factorul uman să fie cel care declanșează accidente.
Chiar și cu un/o manipulatnt/ă distrasă ar trebui să existe soluții de prevenire a unor astfel de accidente. Acum există GPS pe mai toate mijloacele de transport în comun din capitală astfel încât aplicația InfoSTB îți poate spune cu destulă precizie unde este și încotro se îndreaptă orice mijloc de transport în comun. Oare nu poate fi modificată această aplicație astfel încât să le atragă atenția manipulanților că ar trebui să schimbe macazul? Oare ar fi chiar atât de costisitoare niște sisteme automatizate care să schimbe macazurile în mod automat și / sau să oprească tramvaiele care vor să o apuce pe căi greșite?
Fiind în secolul 21, ar fi trebuit să existe sisteme de schimbare automate pentru a elimina astfel de erori. Din punctul meu de vedere, chiar și la barierele de tren unde sunt lăsate sau ridicate manual, ar trebui un sistem automatizat… dar, suntem în urma cu tehnologia.